No tuollekin opille tuli käyttöä, kun eilen ollessani työnpuolesta MegaMatchmaking -rekrytointimessuilla mietin työn pakollisuutta tai millainen pakkotilanne monella tällä hetkellä työttömänä olevalla on hankkia työtä.
Yksi päivän luennoista kävi läpi työnhakijabrändäystä/työnhakukampanjoita eli millaisia uusia työkaluja työnhaussa voi ja kannattaa käyttää. Samalla mietin opetushenkilöstön rekrytointia ja sitä käytetäänkö siellä jo erottautumistekijöinä näitä uusia tapoja?
Puhujiksi oli pyydetty kaksi tälläisen uudenlaisen työnhakukampanjan jo menestyksekkääsi toteuttanutta henkilöä Satu Olkinuora (http://satuolkinuora.wordpress.com/) ja Ville Näyhä (http://nayha.com/ville/), joiden molempien tapana oli ollut toteuttaa itselleen webbisivut, jotka toimivat sitten hakuilmoituksena. Olkinuora oli vahvasti yhdistänyt tähän sosiaalisen median, mutta Näyhä oli keskittynyt täsmä iskuihin suoraan yrityksiin, joihin halusi rekrytoitua. Molemmille tämä tapa hakea töitä tuotti positiivisen tuloksen, jota perinteinen tapa ei ollut tuottanut.
Näiden tapojen lisäksi olen ollut seuraamassa sivusta esimerkiksi video CV:eiden tekoa ja niissäkin työnhaku on selkeästi tehostunut tämän uuden tavan kautta. Esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=q7gN03ZG5J0
Jää siis nähtäväksi millaisessa murroksessa myös ammatillisten opettajien työnhaku on tulevaisuudessa?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti