Tänään saimme nauttia Millan, Ninan, Niinan ja Tiinan showsta kansainvälisyyden ja monikulttuurisuuden parissa.
Oli jännää hypätä katsomaan kuinka uudet pienryhmämme olivat teemoja lähteneet toteuttamaan ja varsinkin, kun aikaa oli nyt se 2 tuntia tähän opetukseen. Kokonaisuudessaan KV-ryhmä oli aikatauluttanut opetuksensa hyvin ja he kertoivat alkuun mitä tuleman piti. Lisäksi olimme tutustuneet jokainen aihealueeseen tehden ennakkotehtävän vaikkakin siitä oli jo melkoisesti aikaa, kun itse tehtävän tein, joten tuntui oli jo varmasti päässyt unohtamaan osan ajatuksista.
Niina aloitti ensimmäisenä kertomalla meille kulttuurikompetenssin eri osa-alueista.
ja esitti loppuun kysymyksen miten kohdata: asenne, motivaatio, sosiaaliset taidot, kielitaidot, ihmissuhdetaidot, avoimuus
Milla Kotoutuminen, valmiudet, sosiaaliset verkostot, koulutus, ekonominen asema, asenne, motivoituminen suomalaiseen kulttuuriin, polling
Tiina monikulttuurisen opiskelijaryhmän ohjaaminen, positiivinen erityiskohtelu, miksi maahanmuuttajilta ei vaadita samaa? artikkeli Maaritilta,
kättennostoäänestys tulisiko sijoittaa samaan ryhmään
Niina Kansainvälisyys, oppilaiden kansainvälisyys on tärkeää nykyään normaalia, kansainvälisyys tuo suomeen paljon positiviisiakin asioita puolisoiden osaaminen suomeen, rikastaa kulttuuria,
- opiskelijoiden vaihtokokemukset toki pitäisi sitten purkaa jotenkin oppilaitoksissa minusta tätä ei ainakaan minun kouluaikana mitenkään tehty
Mun ryhmätyö breakout roomeissa
1. Kulttuuritaustan vaikutuksen ihmisen toiminnassa
vaihdetaan naisope-mieheksi
ei osata sanoa ei
aikataulut ei pidä
Eri kulttuuritaustan opiskelijoiden kotoutuminen uuteen ympäristöön
Kielitaitojen merkitys
Oppilaitoksen kansainvälisten toimintojen eri osa-alueet, opettaja, oppilas ja oppilaitos
Miten opettajana voi edistää kv-toimintaa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti