maanantai 2. helmikuuta 2015

APE11: Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Tänään saimme nauttia Millan, Ninan, Niinan ja Tiinan showsta kansainvälisyyden ja monikulttuurisuuden parissa.

Oli jännää hypätä katsomaan kuinka uudet pienryhmämme olivat teemoja lähteneet toteuttamaan ja varsinkin, kun aikaa oli nyt se 2 tuntia tähän opetukseen. Kokonaisuudessaan KV-ryhmä oli aikatauluttanut opetuksensa hyvin ja he kertoivat alkuun mitä tuleman piti. Lisäksi olimme tutustuneet jokainen aihealueeseen tehden ennakkotehtävän vaikkakin siitä oli jo melkoisesti aikaa, kun itse tehtävän tein, joten tuntui oli jo varmasti päässyt unohtamaan osan ajatuksista.

Niina aloitti ensimmäisenä kertomalla meille kulttuurikompetenssin eri osa-alueista.
ja esitti loppuun kysymyksen miten kohdata: asenne, motivaatio, sosiaaliset taidot, kielitaidot, ihmissuhdetaidot, avoimuus

Milla Kotoutuminen, valmiudet, sosiaaliset verkostot, koulutus, ekonominen asema, asenne, motivoituminen suomalaiseen kulttuuriin, polling

Tiina monikulttuurisen opiskelijaryhmän ohjaaminen, positiivinen erityiskohtelu, miksi maahanmuuttajilta ei vaadita samaa? artikkeli Maaritilta,
kättennostoäänestys tulisiko sijoittaa samaan ryhmään

Niina Kansainvälisyys, oppilaiden kansainvälisyys on tärkeää nykyään normaalia, kansainvälisyys tuo suomeen paljon positiviisiakin asioita puolisoiden osaaminen suomeen, rikastaa kulttuuria,
- opiskelijoiden vaihtokokemukset toki pitäisi sitten purkaa jotenkin oppilaitoksissa minusta tätä ei ainakaan minun kouluaikana mitenkään tehty

Mun ryhmätyö breakout roomeissa
1. Kulttuuritaustan vaikutuksen ihmisen toiminnassa
vaihdetaan naisope-mieheksi
ei osata sanoa ei
aikataulut ei pidä


Eri kulttuuritaustan opiskelijoiden kotoutuminen uuteen ympäristöön

Kielitaitojen merkitys

 Oppilaitoksen kansainvälisten toimintojen eri osa-alueet, opettaja, oppilas ja oppilaitos

Miten opettajana voi edistää kv-toimintaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti